ORTA DOĞU'YU KİM YÖNETECEK?
Bu savaştan çıkacak ve önümüzdeki yıllarda — belki daha uzun süre — Orta Doğu'ya hâkim olacak güçler... Biri İran, bu konuda hiç şüphe yok; diğeri de İslamist düşüncelerden ayrılıp tekrar Atatürk ilkelerine sarılabilirse Türkiye.
Yıllarımı İsrail'e gidip gelerek geçirdim. Onlara hep şunu anlatmaya çalıştım: yanlış ağacı havlıyorsunuz, dediğimiz gibi. Sizin varoluşsal tehdidiniz Pers medeniyeti, Pers dünyası ve Pers kültürü İran sizin düşmanınız değil. Sizin asıl çok ciddi bir sorununuz daha kuzeyde çok daha farklı Türkler. Bu, kararlı halk. Doğuştan savaşmaya yatkın, büyük cesarete sahip doğal askerler. Onlarla çalışma şansım oldu. Kendilerine ATATÜRKÜN ASKERLERİYİZ diyen Türklere büyük saygı duyuyorum, çok büyük geçmiş ve yüzlerce devletler kurmuş büyük bir halk. İnanaın onlarla asla savaşmak istemezsiniz.
İran'da toplumunu Yapay zeka çağında din hikayeleri ile kandırmaya çalışan – gücü ele geçirmiş rasyonel birileryle karşı karşıyasınız. İsrail'de kendileri böyle düşünmek istemese de, aynen YOBAZ benzer tutumları ile öyleler. Türkler Sizinle bir arada yaşayabilir, konuşabilir, iş yapabilirsiniz. Ama onları kışkırtırsanız, bu ebediyete dek süren bir kavga olur. Pedofil zanlısı Epstein dostu Başkan Trump gibi bende kökümü kurutabilir bu sürtüşmeye asla dahil olmak istemem.
Türkler şu anda 23 yıldır din adına ülkeyi tek adam rejimiyle yöneten Trump dostu bir evlilik yüzüğü ile gelip – dünyanın en zenginlewri arasında olan Erdoğan ve ülkeyi talan eden yandaşlarını başlarından atmakla meşgül. Türkler kesinlikle kendsi ile sorun çıkartmayan hiç kimse ile kavga aramıyor, ama onların olası bir sürtüşmeye hazır olmadıklarını düşünüyorsanız çok ciddi bir hata yapıyorsunuz demektir. Arap Yarımadası, Levant, Kuzey Afrika, Doğu Avrupa – Balkanlar, Ukrainya – Güney Rusya, Kafkaslar’a binlerce yıl kimin hakim olduğunu biliyoruz.
Şimdi, Irak, Suriye, Lübnan, Ürdün, Filistin, Yemen ... gibi ülkelerde Hizbullah benzeri çok önemli ciddi paramiliter ordulara sahip İran için nükleer güce sahip olamaz diyen fakat kendisinin Atom bombaları olan ABD bölge karakol köpeği İsrail’e şu an Yahudi üstün liyakat nişanları almış Erdoğan yüzünden belki sessiz. Fakat her defasında Batı'da insanlara anlatmaya çalıştığım şey şu: NATO'yu unutun. O zaten doğmadan ölü. Sovyetler birliği dağılınca hedefini şaşırmış sarhoş - Yürüyen bir ceset önerisi Anlamsızca Dünya polisliğine soyunmuş ama Ukrainyayı bile korumaktan aciz AB gibi yakında İLLAKİ ortadan kalkacak suni birlikteliklerin fonksiyonu aklı selim Türkler için hiçbir şey ifade etmez.
Gerçek hayatta işler başka, onca ambargoya rağmen yükselişte olan İran. bütün sorunlarına rağmen Basra Körfezi'nin kapatması ile ciddi sorunlar yarattığı: Hindistan, Çin - zayıflayan AB ve kuzenleri ABD ülkelerine karşı yükselişte. Bu antik ve Ortaçağ dünyasının büyük ulusları, büyük güçleri – halkları, eninde sonunda DNA larındaki kromozonlar uyanıp, tekrardan tarih sahnesinde hak ettikleri yerini alacaklar. Eğer bir zaman makinesine binip 1050 yılına gigidebilseydik küçücük – birbirini öldüren kimsenin aldırmadığı sefil aç bir Avrupa bulurduk. Çünkü çoğu aç bu topluluklar hiçbir güçlü Türk boyları için önemli değildi. O dönemde Dünyanın her yeri farklı bir rotadayken Aç Avrupa bunu değiştirmek için 1492 - Christopher Columbus'u, Batı Yarımküre'nin keşfini bekledi.
Bu olay, ticaretin şartlarını değiştirdi. Avrupa'ya aksi takdirde sahip olamayacağı bir zenginlik açtı. Teknoloji devreye girdi ve Avrupalılar buna sarıldı; bu konuda bir yetenekleri - kabiliyetleri vardı ve onu herkesten daha hızlı, daha iyi geliştirdiler. O teknoloji şimdi yayıldı. Herşey değişti ve dünyanın diğer bölgelerindeki insanlar artık bizim yapabildiğimiz her şeyi bizden çok daha iyi yapabiliyor. Yani dünya değişiyor, fakat rehavete kapılmış Batı - bizler onunla birlikte değişmek istemedik. Bu son İran’ın açık ara farkla galip geldiği ABD ve karakol köpeği İsrail’e karşı savaşın gösterdiği en önemli şey, değişmemiz gerektiği. Artık yelken açıp ya da uçarak gidip insanları boyun eğmeye zorlayabildiğimiz dünya bitti.
Bu tür olaylar artık, uzay tabanlı ve karasal sürekli gözetleme-istihbarat-keşif sistemlerini her türlü uzun menzilli saldırı silahıyla birleştirme meselesi. Balistik füzeler, her türlü insansız sistem, seyir füzeleri, ISR-Strike (İstihbarat-Gözetleme-Keşif - Vur) düzeninde belki bugün İsrail bunu çok, çok hızlı inşa edebilir ve bir kez buna sahip olunca, neredeyse her açıdan fethedilemez hale gelip orada öyle kalabilir. Bu ola, o tür düzenlere yatırım yapan herkes için geçerli. Fakat artık bir ülkeyi fiili işgal olayı tamamen farklı bir dünyada yaşıyoruz. Artık sadece koşup ön kapıyı zorlayıp, birkaç asker ve tankla yürüyüp herkese sıraya girmesini söyleyemezsiniz, bu bitmesi gerek zorbalık sistemi SON buldu. Belki hiçbir zaman ideal olmayan hala çağdığı kral – padişah uzun süre tek adam diktatörlükle idare edilen bir dünya düzeni iyice analizz edildiğinde özellikle islam coğrafyasında - Basra Körfezi'nde olanlarla bağlantılı. Özetle: bu, ABD – İran ve İsrail'den daha fazla - Tüm gezegende temel bir değişimle ilgili.
Belki şu anda ABD'de bunu durdurmak isteyen insanlar var. Olayları geriye, eskiye sıfırlamak istiyorlar. İstenmedikleri bir ülkeye tekrar girip biraz daha bombalamak, zarar vermek, daha fazla insan öldürmek arzulu sapkın toplumlara artık evrensel değerlere inançlı – sosyal medya üzerinden organize şekilde DUR demesini bilen dünyada yaşıyoruz. Çünkü: Romalılar MS 9'da Germen kabilelerine büyük bir savaş kaybettiğinde "Ren'i bir daha geçmemize gerek olduğunu düşünmüyorum, yeterince ileri geldik" dedi ve geri çektiler. Keza doğuda Persler'e ordularını kaybettiğinde de "yeterince ileri geldik" deyip geri çektiler. Yani Romalılar gibi Bizim de konulmuş mevcut sınırları korumamız gerekiyor.
Yani İran savaşı, bugünkü şartlarda ABD için, İngiltere ve Fransa'nın 50'lerde yaşadığı Süveyş Kanalı krizi gibi bir şey mi olabilirmi ? Hayır, çünkü Britanya imparatorluğu sayesinde büyük bir güçtü. Yoksa İngiliz Adaları'nda ne var ki? nasıl zenginleşirsin? Evet sömürdükleri ülkeler üzerinden Bank Of England ve Donanmaları üzerinden Bir imparatorluk kurdular. Fakat artık Tüm bunu kaybettiler çünkü artık imparatorlukları yoktu. Bu durum realist ABD vatandaşı içinde geçerli. Bugün Atlantik'ten Pasifik'e kadar başlı başına nir kıta - ABD'nin kendi imparatorluğunu görürsünüz ve başka bir yerde olmaya insanları sömürmeye ihtiyacımız yok.
Trump'ın İsrail konusunda şimdi uyanması hakkında, İsrail’in ASIL Tehdit olarak gördüğü Türkiye hakkında: karanlık çağ avrupalının bilmediği latince gibi son 25 yılda, anlamadıkları arapça kuranı herşeyden önde tutan ve belkide en önemli hataları: Atatürk ilkeleri terk edilmiş – Devlet fabrikalarını kapatmış, tümü montaj drone dışında şayet uygun motor bulabilseler 20 yıldır bekleyen: Altay Tankı, atak helikopteri, kaan uçağı .... benzeri projelerle askeri güçleri ne kadar etkili, ne kadar güçlü ? diye soru sorulsa, Çoğu Montaj savaş sanayisiyle nereye gidebileceklerini bilinmez fakat, onbinlerce yıldır genlerine işlemiş: Savaşkanlıkları sayesinde: fetih, zaptettiklerini yönetmede becerileri, tarih boyu yüzlerce devlet kurabilen en büyük güç Türkler dünyada kesinlikle ve rahatca ilk beşte değerlendirilir. Keza şunu unutmayalımki savaşta sadece teknoloji ve ateş gücüne bakmak bir hata olur. Son derece önemli olan insan unsuru konusunda, onbinlerce yıldır Şaman kültürü ile yoğrulmuş – savaşta ölünce doğrudan cennete gidecek Türk - çoğu kez imkansızı başaracak derecede çok sert bir asker ve her şehit cenazesinde söyledikleri "Her Türk Asker Doğar" asla dünyanın başka hiçbiryerinde duyulmaz.
ABD Silahlı Kuvvetler - E Albay Douglas Macgrego
Derleme kaynağı: https://www.youtube.com/watch?v=81XapLc2NuM
